środa, 1 maja 2013

Drób majowy.

Kiedyś, dawno temu, miałam okres wegetariański w swoim życiu. Nie jadłam mięsa w ogóle jakiś rok, potem powoli zaczęłam jeść drób i tak już zostało. Wtedy wykształciła się mojemu żołądkowi nietolerancja kompletna wieprzowiny i częściowa wołowiny. To powoduje, że tak naprawdę najczęściej jem kurczaka i indyka, okazjonalnie kaczkę. Unikam jedzenia mięsa wieprzowego, na wołowinę czasem sobie pozwalam.

Musiałam wymyślić sporo własnych kombinacji posiłków na podstawie kurczaka, coby się tak nie znudziło. Także dziś podzielę się przepisem przeze mnie odtworzonym na podstawie wspomnienia o przepysznym daniu, jakie miałam okazję jeść w czasie szkolnej wymiany polsko-ukraińskiej. Ponieważ dostałam odpowiedź po rosyjsku na pytanie o przepis, a że rosyjskiego nie rozumiem ni w ząb, to musiałam zaimprowizować po przyjeździe do domu. Udało się odtworzyć coś bardzo podobnego, nadal eksperymentuję, by zrobić dokładnie to samo :-)
Przepis jest banalnie prosty, za to w smaku genialny. Moja rodzina zawsze mówi, że na obiad mam zrobić Ukrainę ;-))

Kurczak "Ukraina"

Składniki na 4 porcje:
500 g piersi z kurczaka
małe opakowanie gęstej śmietany
400 g makaronu świderki
przyprawy: gałka muszkatołowa, odrobina curry, papryka, sól i pieprz, bazylia
dwa ząbki czosnku i łyżeczka oliwy
szklanka rosołu


Rozgrzewamy patelnię/garnek na kurczaka, polewamy ją oliwą, wrzucamy ząbki czosnku. Czekamy aż się odrobinę przyrumienią, jak zacznie się roznosić przyjemny zapach to zdejmujemy ząbki z patelni. Wrzucamy pokrojonego w kostkę kurczaka, posypujemy go gałką muszkatołową, curry, papryką, solą i pieprzem, wszystko według własnego uznania. Podsmażamy go 15 minut.
Makaron gotujemy al dente.
Kurczaka podlewamy połową szklanki rosołu i dusimy kolejne 15 minut, następnie znów dolewamy rosołu i znów dusimy. Następnie zdejmujemy patelnię z ognia, dodajemy śmietany, cały czas mieszając i powoli podgrzewamy. 
Podajemy z makaronem, posypane odrobiną bazylii, najlepiej świeżej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 

Template by BloggerCandy.com